Green Coffee hubnutí

Chcete hubnout? Kdo by nechtěl

V tomto článku podrobně rozeberu jednu klamavou reklamu. Zároveň musím upozornit, že manipulativní techniky této reklamy více než obstojně kopírují prvky věrohodnosti, které by měla mít i vaše reklama na produkt s reálnou hodnotou. Lze se tedy určitě i inspirovat. Přestože se jedná o podvod, má přece zaujmout a zaujmout chcete přece i vy. Pojďme se inspirovat tím, jakou práci si dali s reklamou její neznámí tvůrci.

Lze hubnout bez cvičení?

Pro ty z vás, kteří se chtějí dozvědět odpověď, tak hned na začátku musím napsat, že žádný „zázračný“ produkt hubnutí neexistuje. Produkty snadného hubnutí existují jen v naší představivosti, kterou nám pomůžou upevnit obratní obchodníci těchto předražených placebo preparátů.

Přesto se stále dokola setkáváme s reklamou, která určitou část populace oslovuje. Důvod je jednoduchý, všichni chtějí vypadat lépe, ale nikomu se nechce začít pořádně cvičit. Dnes Vám prozradím, jak tuto lživou reklamu snadno odhalit.

Hubnout se dá i bez cvičení. Stačí dodržovat stravovací návyky a upravit stravu tak, aby obsahovala komplexní sacharidy s nízkým glykemickým indexem. Díky za tuto připomínku, kterou mi napsal pan Zdeněk Kurica z Brna na facebooku Síla internetu.

Green Coffee

Jako příklad, na kterém předvedu analýzu falešné reklamy uvedu reklamní webovou stránku, kterou jsem objevil po kliknutí na tuto reklamu:

green coffee reklama

Hlavně aby stránka vypadala věrohodně

Po kliknutí na banner se uživatel dostane na čistě reklamní landing page, která na první pohled předstírá vzhled e-magazínu.

Při prvním testu se podívám na (počet indexovaných stránek) tohoto údajného e-magazínu. Použijeme do adresového řádku formulaci site:www.nazevdomeny.cz – tímto vzorovým zápisem se zjistí všechny stránky, které si Google hodlal zapamatovat.

index google

Zjevná Google penalizace

Zde je jasně vidět Google penalizace, Google si odmítá stránky pamatovat a nenabízí je v žádném organickém (nereklamním) výsledku vyhledávání. To ovšem uživatele stránek nějak moc neomezuje v rozšiřování stránek formou placené reklamy (např.: PPC – platba za kliknutí).

Reklamní stránka „zázračného“ Green Coffee

1

K podrobné analýze obrázků jsem použil prohlížeč Google Chrome a rozšíření TinEye. Můžete získat zdarma zde: TinEye Google Chrome Free Extension přibude vám možnost prohledat duplikace obrázku na webu kliknutím pravým tlačítkem a vybráním položky „Search Image on TinEye“.

Plně český web, ale logo v angličtině

Tohle mi připomíná fórek: Američtí vědci zjistili, že 9 z 10 lidí věří všemu, co američtí vědci zjistili. Ano, bohužel, věříme více tvrzení a garancím ze spojených států, než ze zemí, kde ekonomika není na nejvyšší úrovni. Tohle je logické a tvůrci webu dobře věděli, jaký dojem chtěli u produktu vytvořit. Takže máme tu americké logo, údajného amerického výrobce, které nikde neodkazuje na americké webové stránky. Asi tušíte, že žádné takové stránky neexistují. Bingo.

Fake logo

Reklamní masáž hned pod menu

5 kg tuku z břicha za 6 dnů? :D Pokud se tu nemluví o liposukci, bude to zřejmě tím, že vám dají 5kg závaží na břicho a za 6 dnů vám ho zase vezmou. Jedině tak snad můžete shodit 5 kg za 6 dnů.

reklamní masáž

Falešná reportérka

Povědomý obličej, ano je to stažená fotka notoricky známé modelky, kterou používá mnoho webů v sekci „kontakty“ jako ilustrativní fotografii. Tady se ovšem neštítí fotografii personalizovat a dát modelce z fotobanky i jméno. Kreativní, ale je mi z toho tak trochu mdlo. Originální odkaz na fotografii modelky: http://www.shutterstock.com/pic.mhtml?src=PS5DwrRy6S3EBRIUs8iKRA-1-1&id=98940665

Falešná reportérka

Světový magazín jako exkluzivní reference

Za všech jiných okolností je to dobrý nápad. Dostat svůj produkt do čteného časopisu je sice dřina, ale pokud se tak stane, je rozumné o tom dát vědět. Existuje jednodušší varianta, zkrátka si magazín nakreslíte ve photoshopu.

magazín

Women’s Health modifikace

Vzhled časopisové reference falešného produktu napodobuje oficiální magazín Women’s Health.

Women's Health

Napodobení facebook komentářů

Vypadá to věrohodně že? Já jsem si taky říkal, že je divné, že tohle komentují tak živě lidi na facebooku. A samé pozitivní ohlasy! Pokud si všimnete, jedná se o velmi profi práci přesného napodobení facebook komentářů. Má to však docela dost much. Údaje o stáří příspěvku se nezmění ani když stránku obnovíte po půl hodině. Pole vypadají jako kdyby na ně šlo kliknout, ovšem nic se nestane, když kliknout chcete. Ani u jednoho zvýrazněného pole se po kliknutí nic nestane.

Pokud bychom šli do důsledku, tak v kódu je URL zapsáno jako: <a class=“uiHeaderActions rfloat“>Přidejte komentář</a> – odkaz tudíž nevede na žádnou stránku, protože chybí údaj o odkazu akce: href=“odkaz“. Ale to už zacházím do kódu a zas tak detailně to ani není třeba studovat. Padělatelé používají jinak velmi účinnou techniku „doporučení“ uživatelů, přes sociální sítě. Za normálních okolností by se jednalo o dobrý nápad podpoření produktu o svobodnou diskuzi. Při skutečném použití facebook pluginu komentářů je také trochu nebezpečí, že produkt bude někdo hanit a to se nemusí ani zakládat na skutečnosti. Většinou se dávají vybrané citace (testimonials) od známých osob v daném průmyslu, nebo mimo něj.

Tady žádné nebezpečí hanlivých komentářů nehrozí, protože si je všechny vytvořil administrátor webu.

faked comments facebook

Všechny odkazy směřují k objednávce

Stránka objednávky je velmi hojně zaplněna kladnými referencemi a samými výhodami. Po chvíli  dokonce vyskočí okénko (dole na stránce) s informací, že si údajná Jitka z Hradce zrovna produkt objednala. Tohle je další účinná technika, pokud se zakládá na pravdě, případně pokud je použita na portále, který dobře znáte. Stejnou taktiku informace o stáří poslední objednávky používá Alza.cz. U tohoto portálu ovšem věřím, že se nejedná o podvodné zobrazování, protože Alza.cz má takové služby a reklamu, že si objednávky skutečně vymýšlet nemusí.

objednání green coffee

Na stránce objednávky je nespočet referencí, které jsem zde ani už nekopíroval. Každý si může udělat obrázek sám. Samé pozitivní ohlasy, jak jim dieta vyšla apod. V objednávce je použito hned několik také dobře využitelných marketingových technik. Spíš mi to připadne jako nějaká šablona souhrnu technik, jak svůj produkt udělat důvěryhodnější a jak návštěvníka co nejlépe zahákovat na objednání.

Použité marketingové techniky

  1. Záruka vrácení peněz pokud nezhubnete za 4 týdny o 14 kg
  2. Sleva z ceny o více jak 50%
  3. Doprava zdarma
  4. Další záruka vrácení peněz na 60 dnů
  5. Přísliby okamžitého účinku
  6. Sleva při objednání 28. února 2014 z 2190 Kč na 870 Kč, v souvislosti s tím, že dnes je 1.3.2014 tak je zde prostor pro další „neviditelný“ podvůdek a je docela možné, že vám vykutálená společnost naúčtuje plnou cenu a bude se ohrazovat tím, že produkt nebyl toho data nakoupen a nešlo na něj uplatnit slevu.
  7. Přípravek bude diskrétně zabalen? Nebude z obalu jasné o jaký výrobek se jedná? Tady dodavatel výslovně porušuje zákon. Nikde není informace ani o tom, jaká firma výrobek prodává.

Závěr

Věřím, že podobné zavádějící reklamy odhalíte na první pohled. Pokud si nebudete jisti, můžete vyzkoušet podobnou jednoduchou kontrolu obrázků přes TinEye, zda se na webu někde neshodují s originálem, který pro svůj účel pouze modifikují.

Nenakupujte na internetu vidiny rychlého výsledku, nic takového nefunguje a ani to vlastně celé nedává smysl. Máte nějaké podobné zkušenosti? Jak se s podobnou klamavou reklamou vypořádáváte vy? Změnili byste něco na internetu? Pište do komentářů, moc rád si o vašich zkušenostech přečtu.

 

Diskuze k článku: 2 “Green Coffee hubnutí

  1. Dušan napsal:

    Taky jsem dnes objednal tento zázrak pro manželku. Překvapilo mě, že mi nedošlo žádné potvrzení mé objednávky. Proto jsem pátral dál, inzerát zmizel – objevil se mi v nabídce na hlavní stránce Seznamu.cz. Pak jsem narazil na tento Váš článek.
    Pokud je to opravdu taková habaďura tak to znamená, že pokud dorazí zboží na dobírku tak jej raději ani nepřevezmu. Děkuji.

  2. Filip Novák napsal:

    Ano Dušane, raději balík nepřebírejte, jedná se o jasný podvod. Jsem rád, že můj článek ušetřil peníze alespoň Vám. Díky za zprávu

Zapojte se do diskuze

Váš email nebude zveřejněn. Povinná pole jsou označena hvězdičkou *