Budoucnost sociálních médií

Tento článek a video vám otevřou oči na téma „budoucnost sociálních médií„. Video je z pořadu Marie Forleo a hostem je úspěšný podnikatel a nejlépe prodávající autor knih „Crush It“, „Thank You Economy“ a jeho nejnovější „Jab, Jab, Jab, Right Hook“, Gary Vaynerchuk. Pořad stojí zato shlédnout celý, ale připravil jsem pro vás následující shrnutí nejzajímavějších momentů z diskuze s Garym, který vidí budoucnost sociálních médií jasně.

Jak vytvořit hodnotu a přitáhnout pozornost?

Všichni se zabývají tím, že přes sociální média tlačí svůj obsah a myslí si, že mají produkt, který je neodolatelný, stojí za to si ho koupit, musíte jej vyzkoušet, atd. Ať už je to výzva k odebírání novinek, newsletteru, přihlášení k YouTube kanálu, sdílení článku, všechny tyto výzvy jsou v kategorii (Right Hook – pravý hák), která patří až na konec po jednotlivých „Jabech“ (krátkých úderů). Takto Gary přirovnává chování společností na sociálních sítích. „Je to jen samý pravý hák (výzva k prodeji) a žádný krátký úder (přidání hodnoty, úsilí, rozvinutí komunikace, přidání něčeho zdarma, např. videa, PDF brožury, atd.). Krátký údej „Jab“ primárně nesmí tlačit uživatele ke koupi produktu, ale nabídnout mu řešení nějakého problému, který řeší, nebo ho vzdělat v nějaké oblasti, o kterou se zajímá.

Rozdílnost komunikace různých sociálních médií

Společnosti a jednotlivci dělají na sociálních sítích stejné chyby, myslí si, že stejné sdělení „forma“ je účinná ve všech sociálních médiích a stačí napříč všemi sdílet jen odkaz (např. na článek na blogu, nebo obrázek, nebo infografiku). Skutečnost je ale taková, že každá sociální skupina má svá specifika a své obecenstvo, které je aktivní právě na této platformě z nějakého důvodu. Pokud tento důvod pochopíte a začnete s nimi komunikovat tímto způsobem, budete úspěšní. Na Pinterest je účinné přidávat infografiku, na Tumblr skvěle fungují animované .gif obrázky, na Vine fungují 6 sekundová videa, atd.

Nikdo nemá 7 minut na vaše YouTube video

Gary také upozorňuje, že není dobré si myslet, že 7 minutové video na YouTube upoutá většinu vaší cílové skupiny. Lidé na vás nemají 7 minut. Video musí přinášet hodnotu, musí být krátké a výstižné, nesmí nudit a informace by měla mít hodnotu (lidé by měli odpověď, kterou ve videu poskytujete vyhledávat). Vše je o přípravě, o úsilí a o času, který věnujete svému publiku, protože jedině tak, se odpojíte od „mrtvých ryb“ v sociálních médiích, které pouze tlačí svůj obsah a snaží se upozorňovat na jejich skvělý produkt – takto sociální média nefungují. Jak říká Wil Reynolds: „Jakmile lidé ucítí marketing, odchází“.

Budoucnost sociálních médií

Budoucnost sociálních médií je tedy v našich rukou, každý jsme podle Garyho v mediálním businessu a každý máme otevřenou možnost získat si vlastní publikum prostřednictvím sociálních médií. Jde jen o to, kdo z nás to udělá první správně. Ten pak bude mít velký náskok před ostatními, kteří sílu sociálních médií zatím nepochopili.

gary-quotes1 gary-quotes4 gary-quotes3 gary-quotes2

Zapojte se do diskuze

Váš email nebude zveřejněn. Povinná pole jsou označena hvězdičkou *